- Bare å glemme
Nedslående dom fra ekspertene for håndballgutta i EM.
HERNING (Dagbladet): Tapet for Tyskland, eller rettere sagt keeper Andreas Wolff lørdag kveld gjør håndballguttas drøm om en EM-semifinale på Jylland svært vanskelig.
- Det er mange av oss som har hatt mareritt om ham i natt. Nå har vi brukt søndagen på å få det ut av kroppen, sier Sander Sagosen til Dagbladet.
Nå må de selv vinne de to siste kampene. Først mot Portugal mandag, og deretter mot storfavorittene og hjemmenasjon Danmark på onsdag.
Samtidig trenger Norge dansk seier mot Tyskland mandag og fransk seier mot Tyskland i siste runde. I tillegg til at dette skjer, må også Norge sørge for å ha best intern målforskjell mot Tyskland og Danmark.
- Vi har gravd dypt for å finne mulighetene, lo Ole Erevik på TV 3s sending.
Håndballgutta spilte uavgjort mot danskene to ganger treningskamper i 2024, men siden har de tapt klart fem ganger på rad. 6. januar 2018, over åtte år siden, er forrige gang Norge vant mot Danmark.
Det var i en oppkjøringskamp til EM. Nå må de overlegne danskene slås i en kamp de også må vinne.
- Portugal har vist at det er et lag vi kan slå, Danmark vet vi at det bare er å glemme. Det er veldig lite som tyder på at Norge skal blande seg inn i en semifinalekamp her, sukket Daniel Høglund på TV 3 etter Tyskland-tapet.
- Har dere satt dere inn i hva som kreves for en semifinale? spør Dagbladet Sagosen.
- Det har vi ikke brukt en kalori på. For oss må vi gjøre det vi kan gjøre noe med, det er å slå Portugal, svarer Sagosen til Dagbladet.
De norske gutta er realister.
- Vi skal prøve å gjøre gode kamper, vi spiller god håndball og må ta det med oss. Nå tenker jeg bare på Portugal, så får vi telle opp til slutt. Det er en tøff gruppe med mange gode lag og kule kamper, vi må stille opp på de, sier Patrick Helland Anderson.
- Vi skal ta Portugal neste, så får se på alt annet etter det, svarte Tobias Grøndahl kort.
- Det er viktig å registrere at vi spiller bra, det vil fortsette å gi oss gode resultater. Vi skal snu dette, det er naturlig at spillerne skuffet nå, men når det får gått noen timer skal gruppa være offensiv igjen
🔗 Related Articles (2)
View Graph