- Vi står hverandre nær
Ole Gunnar Solskjær (52) skal ha tatt kontakt med Michael Carrick (44) etter derbyseier. Nå hyller sistnevnte nordmannen og avslører deler av samtalen.
Solskjær skal ha tatt kontakt med Carrick for å gratulere ham etter seieren mot Manchester City forrige helg, ifølge Carrick selv.
Den ferske United-sjefen sier at nordmannen ønsket ham lykke til videre denne sesongen. Solskjær, var ifølge flere rapporter, en het kandidat til å få den midlertidige jobben i Manchester United etter at Ruben Amorim var ferdig i klubben.
Det var altså Carrick som endte med jobben. BBC siterer briten på at Solskjær skal ha gitt gitt stor støtte til mannen han både har spilt med og hatt som del av sitt trenerteam i nesten tre år mellom 2018 og 2021.
Etter Uniteds sterke 2-0-seier mot byrival Manchester City forrige helg, fortalte Carrick om samtalen mellom dem.
- Vi står hverandre nær. Vi har vært gjennom mye sammen, så han har vært fullt støttende, akkurat som man ville forventet, sa han på en pressekonferanse fredag.
Carrick hadde bare gode ord å si om Solskjær:
- Han er en fantastisk fyr, og jeg har enorm respekt for ham. Han ønsket oss alt godt og var glad for at vi fikk det rette resultatet, fortsatte United-manageren.
Det var knyttet stor spenning til hvem som skulle få den midlertidig jobben i Manchester United:
Den tidligere United-spilleren sier han vet at Solskjær alltid er tilgjengelig om han skulle trenge råd, selv om han innrømmer at han ikke er typen som ringer rundt til mange.
- Jeg vet at han er der hvis jeg noen gang trenger ham. Men jeg er ikke en som maser på folk.
Søndag er det en ny tøff utfordring for Manchester United da ligaleder Arsenal venter i London. Kampstart er klokka 17.30.