Dette er uforståelige argumenter
Barnehagedrift på Skaret
Du leser nå et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.
Fylkeskommune sier nei.
Denne barnehagen i Hustadvika kommune har nå vært drevet i 10 år.
Foreldre og ansatte har i uttalelser sagt seg meget fornøyde og poengterer stabildrift, noe som ikke tillegges noe vekt ved fylkeskommunes vurdering.
Les også:
Det de sier, er at plasseringen er i strid med nasjonale mål. De peker på at det er lang avstand til boligområder, manglende kollektivtilbud og at området ikke er tilrettelagt for gående og syklende. Beklager, men for meg synes dette, av en eller annen årsak, å være fullstendig argumenter «bak mål». Dette er uforståelige argumenter. Hvem har en barnehage hvor du ikke må kjøre til barnehagen. Kollektivtilbud har ikke andre barnehager heller. Jeg synes nettopp at denne beliggenhet er ypperlig for en barnehage. Frisk luft, ikke trafikk og mange muligheter for å gi barna et meget godt friluftstilbud til aktiviteter og lek.
Jeg har to barnebarn som vokste opp i Drammen og hadde nettopp en slik fin barndomsopplevelse. For å komme til denne måtte foreldrene kjøre «Spiralen», en tunnel, for deretter å gå 7-8 minutter. Barna der hadde en barnehage i frisk luft ute i naturen med alle de herlige opplevelser det gav.
Krohnstad montessoribarnehage Skaret er vel etablert, har vært i drift i mange år, med tilfredse barn, foreldre og ansatte. Hvorfor en fylkeskommune nå ikke skulle godkjenne denne, er for meg fullstendig uforståelig. Deres argumenter har ingen rimelig begrunnelse og må reverseres.
Dette er for meg bare byråkrati og et eksempel at det kanskje er på tide å se på om fylkeskommunens tid er forbi.
Vil du skrive i På tråden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal