Avsløring om bruddet
Tom Brady (48) innrømmer at skilsmissen fra Gisele Bündchen (45) gikk hardt utover siste del av karrieren.
Peker på bruddet
Tom Brady (48) innrømmer at skilsmissen fra Gisele Bündchen (45) gikk hardt utover siste del av karrieren.
NFL-legenden Tom Brady og supermodellen Gisele Bündchen ble i mange år omtalt som et drømmepar. I 2022 tok ekteskapet slutt - midt under hans siste sesong i NFL.
Nå forteller Brady at privatlivet tynget ham tungt i det som ble hans første tapsesong noensinne.
- Den siste sesongen min var veldig tøff. Jeg gikk gjennom personlige familieproblemer. Det var en utfordring. Det preget meg mye, og det ble krevende å fortsette å spille.
Det forteller han i et intervju med programmet The Herd, gjengitt av flere amerikanske medier, deriblant TMZ.
Brady og Bündchen var gift i 13 år og har to barn sammen. Han har også en sønn fra et tidligere forhold.
Etter 23 år i NFL valgte Brady å legge opp i 2023 - en beslutning han beskriver som naturlig.
- Jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noen. Jeg var 45 år og ville bruke tida med barna mine. De har vært på nok av pappas kamper - nå ville jeg være på deres.
Quarterback-ikonet hadde egentlig lagt opp allerede i 2022, men gjorde comeback etter bare 40 dager fordi han mente det fortsatt var noe uoppgjort.
- Jeg skulle ønske det kunne ha vært litt bedre på slutten. Men det var et unikt år for meg, sier 48-åringen.
Comeback-sesongen ble imidlertid alt annet enn vellykket for Brady og Tampa Bay, som endte med åtte seire og ni tap.
Siden skilsmissen har Bündchen giftet seg med Joaquim Valente og fått ett barn.
Brady har på sin side blitt koblet til flere kjente kvinner, men har ikke bekreftet noe nytt forhold.