- Varsles fortløpende
De ansatte på Skien tannklinikk fikk en travel start på uka.
Møtt av dette
De ansatte på Skien tannklinikk fikk en travel start på uka.
Mange i Skien-området fikk mandag tannlegetimen sin avlyst, etter at det ble oppdaget en vannlekkasje ved klinikken.
- Dette skal ha blitt oppdaget da de ansatte kom på jobb, forteller fylkestannlege Live Lid Bredland til Dagbladet mandag ettermiddag.
Tannklinikken består av i alt fire avdelinger. To av disse er i skrivende stund fremdeles stengt, opplyser hun.
Saken ble først omtalt av lokalavisene Telemarksavisa og Varden.
Ifølge fylkestannlegen er det for tidlig å si noe om hva som er årsaken til lekkasjen.
Dagbladet har mandag ettermiddag forsøkt å få en kommentar fra klinikksjef Gurprem Singh Buttar, men har foreløpig ikke lykkes med dette. Han skal ifølge Telemarksavisa være opptatt med å vise byggepersonell rundt for å sjekke skadeomfanget.
Mandag morgen sendte Telemark fylksekommune ut følgende pressemelding i forbindelse med vannlekkasjen:
I morgentimene mandag ble det oppdaget en vannlekkasje på Skien tannklinikk. Samtlige avdelinger har vært stengt for pasientbehandling i morgentimene, men to av avdelingene er nå åpnet.
- Vi jobber med å få oversikt over skadeomfanget, men inntil videre er to avdelinger stengt. Pasienter som skulle hatt time i dag på de stengte avdelingene varsles nå fortløpende om at dagens time må avlyses, opplyste fylkestannlegen i meldingen.