Danmarks ambassadør i møter i Det hvite hus, ifølge danske medier
Plus
Danmarks ambassadør Jesper Møller Sørensen er i møte med amerikanske diplomater i Det hvite hus, ifølge danske medier.
Danmarks ambassadør i møter i Det hvite hus, ifølge danske medier
- NTB
Det melder både Danmarks Radio , dansk TV2 og avisen Berlingske.
Grønlands representasjonssjef i USA Jacob Isbosethsen deltar også, skriver de.
Møtet skal være med høytstående amerikanske embetsmenn. Det er ikke kjent hva de snakker om.
De har også møtt amerikanske politikere i kongressen tidligere i dag, skriver de.
USAs utenriksminister Marco Rubio sa onsdag at han etter forespørsel kom til å ta imot representanter fra Danmark og Grønland i et møte neste uke.
🔗 Published by 2 sources - Compare:
🔗 Related Articles (2)
View Graph
Kilder: Vurderer å betale
Donald Trump
Grønland
USA Jacob Isbosethsen
Danmark
J.D. Vance
Reuters
DANMARK
DONALD Trump
Grønland
Nyheter
USA
UTENRIKS
Danmarks Radio
TV2
BT
BT. Banken
Christiansborg
Europa
Jesper Møller Sørensen
Lars Løkke Rasmussen
Marco Rubio
Nato
Rabobank
Danmarks ambassadør diskuterte Grønland i Det hvite hus
nyheter
NTB
Nyheter
POLITIKK
UTENRIKS
VERDEN
diplomati
internasjonal politikk
miniplayer
verden-video
Berlingske
Danmark
Danmarks Radio
Grønland
Jesper Møller Sørensen
Marco Rubio
TV2
USA Jacob Isbosethsen
🏷️ Extracted Entities (8)
Berlingske
(entity)
Danmarks Radio
(person)
TV2
(entity)
Danmark
(place)
Grønland
(place)
Jesper Møller Sørensen
(person)
Marco Rubio
(person)
USA Jacob Isbosethsen
(organization)