Brøt seg inn hos kongefamilien
En 39-åring brøt seg inn hos prins William og hertuginne Kate to ganger før jul.
Prins William og hertuginne Kate:
Mann brøt seg inn
En 39-åring brøt seg inn hos prins William og hertuginne Kate to ganger før jul.
I samarbeid med
En 39 år gammel mann er siktet for å ha brutt seg inn på eiendommen til Kensington Palace to ganger i dagene før jul. Bygget er London-residensen til prins William (43) og prinsesse Kate (43).
Mannen er siktet for ulovlig opphold på beskyttet område og brudd på kausjonsvilkår, ifølge People.
Hendelsene fant sted 21. og 23. desember, bekrefter politiet til magasinet.
William og Kate skal ikke ha til stede da innbruddsforsøkene skjedde.
39-åringen ble pågrepet på det som beskrives som den offentlige siden av området, og ifølge The Times kom han seg ikke inn i hovedbygget.
Mannen møtte i retten 30. desember, hvor han erkjente seg skyldig i anklagene. En ny høring er satt til 6. januar.
People skriver at mannen forblir varetektsfengslet. Dommeren skal ha uttalt at dersom 39-åringen blir dømt, er sjansen stor for at han vil få fengselsstraff.
Bare noen dager etter de påståtte hendelsene deltok prins William, prinsesse Kate og deres tre barn på julegudstjenesten i Sandringham.
Den årlige tradisjonen innebærer at kongefamilien går i kirka, og hilser på publikum etterpå.