Prøvde å hjelpe - omkom
En mann i 70-åra omkom i en ulykke i Salangen i Troms mandag.
Trafikkulykke i Salangen:
Prøvde å hjelpe - omkom
En mann i 70-åra omkom i en ulykke i Salangen i Troms mandag.
En utforkjøring i Salangen i Troms endte i tragedie mandag.
Dødsulykken skjedde etter at mannen i 70-åra kom til Navarsvika i Løksefjorden, der en annen personbil hadde kjørt ut i en grøft.
Mannen førsøkte å hjelpe den uheldige bilisten, da han selv havnet i klem.
Ulykken ble meldt av politiet først klokka 15.10. Den ble meldt som en alvorlig ulykke.
- Vår forståelse av ulykken er at det først har vært en utforkjøring, som ikke forårsaket alvorlig personskade, sier innsatsleder Sigurd Fossli til Salangen-Nyheter.
- Etter en stund var det en annen bil som stoppet for å hjelpe. En person fra den bilen, gikk frem sammen med andre personer fra andre biler for å se til personen som satt i bilen i grøfta, sier han.
Deretter skal en av de parkerte bilene ha begynt å rulle eller skli, og deretter truffet mannen i 70-åra - som havnet i klem.
Det ble iverksatt forsøk på livreddende førstehjelp på stedet, men livet sto ikke til å redde, opplyste operasjonsleder Mari Rasmussen ved Troms politidistrikt.
Mandag er politiet og ulykkesgruppa er ferdig på stedet og veien er åpen for fri ferdsel, opplyser politiet.
Operasjonsleder Mari Sagen sier til Nordlys at det kun var to biler involvert, en bil som hadde havnet i grøfta og bilen til den omkomne mannen. Politiet ønsker ikke å kommentere saken ytterligere overfor Dagbladet mandag kveld.
Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.
🔗 Related Articles (1)
View Graph