Herold

- Jeg er veldig glad i jula

Kilde: Dagbladet Author: Lars Martin Gimse Published: 2025-12-28 18:06:12
- GÄr for sakte

Kine Asper Vistnes hadde ikke sett for seg Ä bli LO-leder i Är. NÄ hÄper hun pÄ mer framsnakking.

Kine Asper Vistnes:

- Jeg er veldig glad i jula

Kine Asper Vistnes hadde ikke sett for seg Ä bli LO-leder i Är. NÄ hÄper hun pÄ mer framsnakking.

For sjefen for rÞdnissenes arbeidslag, LO-leder Kine Asper Vistnes, ble 2025 litt annerledes enn hun hadde sett for seg. I dette spÞrsmÄl/svar-intervjuet avslÞrer hun ogsÄ sine juletradisjoner.

- Hva er jul for deg?

- Jeg er veldig glad i jula, og forbinder det med avslapping, hygge og tradisjoner. Alt som tillater en Ä bli barnlig glad, alle smÄ og store ting som gir julestemning, bÄde i fÞrjulstida og selve jula.

- Hvordan ser juleplanene dine ut i Är?

- Julaften skal feires pÄ Fjellhamar i Är, hvor jeg har vokst opp. Deretter skal resten av julen tilbringes hjemme pÄ TjÞtta.

- Har du en juletradisjon du ikke kan vĂŠre foruten?

- Det skal veldig mye til for at jeg ikke prioriterer Ă„ ha juletre i stua.

- Hva mÄ til for at det skal bli ordentlig jul for deg?

- Jeg er vant til at fÞrjulstiden er hektisk, og det er mange Är siden jeg bestemte meg for at det ikke er noe jeg mÄ, for at det skal bli ordentlig jul. Jeg bestemmer meg egentlig for Ä lage julestemning ut av summen av det jeg rekker istedenfor Ä legge lista for hÞyt.

- Hva er ditt beste juleminne?

- Jeg har mange gode juleminner om selve julestemningen, mange Þyeblikksbilder fra barndommen, som for eksempel julestrÞmpe og tegnefilm pÄ TV julemorgen.

- Hvordan kobler du best av i romjula?

- Å vĂŠre med venner og familie. Og sĂ„ trenger jeg noen gode utendĂžrsaktiviteter som skogsturer, bĂ„lbrenning, fisketurer og sĂ„nt.

- Hva har overrasket deg mest i Äret som har gÄtt, enten som privatperson eller fagperson?

- Jeg hadde ikke akkurat sett for meg Ä ende opp som LO-leder tidligere i Är.

- Hva hĂ„per du vi snakker mindre om – eller mer om – i Ă„ret som kommer?

- Hvor avhengige vi faktisk er av hverandre i Norge. Jeg hÄper vi kan snakke mer positivt om den gode jobben som gjÞres av veldig mange i velferdstjenestene vÄre. Jeg har mÞtt folk i helse, omsorg, renhold, brann, NAV, tekniske fag, kollektivtransport og mange andre, som er sÄ stolte av jobben sin, glad i mennesker og som vil levere oss gode tjenester. De fortjener mer framsnakk!

- Hvis du kunne innfÞre én reform i morgen - hva ville det vÊrt?

- Mer fornybar kraftutbygging. Det gÄr altfor sakte.

- Hva forventer du av Äret 2026?

- Et godt lÞnnsoppgjÞr til vÄren, og at regjeringen fortsetter Ä levere enda mer god politikk for velferd, nÊringsutvikling og arbeidslivet. For LOs del vil vÄr viktigste oppgave fortsatt vÊre Ä sikre tryggheten og inntekten til folk.

đŸ·ïž Extracted Entities (8)

LO (entity) Kine Asper Vistnes (person) Nyheter đŸ·ïž (keyword) Fjellhamar (entity) NAV (entity) Norge (entity) TV (entity) TjĂžtta (entity)

📊 Metadata

Keywords: nyheter
OpenGraph Title: - Jeg er veldig glad i jula