Jakter gjerningsperson etter knivstikking
Øst politidistrikt opplyser onsdag ettermiddag at politiet rykket ut til en hendelse der en person var blitt knivstukket inne på en adresse i Nordre Follo.
Meldingen kom inn til politiet klokka 14.30.
Politiet opplyser at det er en person som har fått skader i skulderregionen. Vedkommende er fraktet til sykehus, og skadene opplyses å ikke være alvorlige.
Gjerningspersonen forsvant fra stedet før politiet ankom. Det gjennomføres søk etter vedkommende.
Politiet har gjennomført åstedsundersøkelse, avhør og rundspørring.
Ronny Hellerud Samuelsen, operasjonsleder i Øst politidistrikt, opplyser til Dagbladet like før halv seks at det jobbes med å finne en eventuell gjerningsperson. Han sier at det per nå ikke er fare for andre.
Han opplyser at det ikke er gjort beslag av noe våpen, men at det er en kniv som er stikkvåpenet.
Meldingen til politiet gikk ut på at en person var knivstukket. Operasjonslederen vil ikke kommentere hvem som meldte fra.
På grunn av etterforskningsmessige hensyn ønsker han heller ikke å kommentere om det er en relasjon mellom fornærmede og gjerningsperson.
Politiet har avsluttet på stedet, og jobber fortsatt med å finne ut hva som har skjedd.