- Ikke mulig å lande
Fly måtte gjøre vendereis i uværet.
- Ikke mulig å lande
Fly måtte gjøre vendereis i uværet.
Det har vært problemer med å få ned fly på Bodø lufthavn i dag, melder Avisa Nordland.
Et Norwegian-fly fra Gran Canaria måtte gi opp og sette kursen mot Gardermoen torsdag ettermiddag.
Pressekontakt i Norwegian Sara Westphal Emborg Neergaard at passasjerene fra Gran Canaria må vente til i morgen med å komme seg hjem.
- Det blir ikke mulig å lande i Bodø i dag. Alle passasjerer er blitt ombooket til nye fly i morgen 26. desember, sier hun til avisa.
Uværet som har preget jula i nord skyldes grunnen til at Sør-Norge opplever tørre og fine juledager i Sør-Norge.
- Høytrykket som ligger over Sør-Norge guider lavtrykk nordover. Det er typisk det været vi ser på Vestlandet, som er vant til nedbør. Nå rammer det Nord-Norge, sa vakthavende meteorolog ved Meteorologisk institutt, Ingrid Opheim Bækkelund, tidligere torsdag ettermiddag.
Men det dårlige juleværet i nord, legger ingen demper på julestemningen, skal vi tro ordfører i Bodø kommune, Odd Emil Ingebrigtsen.
- Vi er godt vant med skitvær og de fleste inkludert meg selv koser seg inne. Passer vel bra med første juledag, som tradisjonelt er årets store innedag, sier han.