Blir bare verre og verre
Plus
På tråden - uke 52
Du leser nå et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.
Olav Oksviks vei
– Opp Olav Oksviks vei er veldig dype hjulspor, som er særdeles trafikkfarlig. Slik har det vært i mange år og det blir bare verre og verre. Hva skal til for at rette vei myndigheter reparerer skadene? For det er ikke lengre spørsmål OM det skjer en ulykke, det er NÅR det skjer. MÅ det en fatal bilulykke til? Vi betaler nok i diverse bil relaterte avgifter, så penger bør finnes. Jeg bare spør.
Frode Gjøvik
Veibygging og miljø
– Trafikkøkningen fra fergeavløsningsprosjekter er ofte 3-5 ganger det den var med ferger, og viser at ferger og bompenger hemmer lokalsamfunn ute i distriktene. Ferger er det motsatte av å ta hele landet i bruk. Om målsettingen er å redusere trafikkmengden, så bør en se på veier med virkelig stor trafikk, nær store byer som Ålesund her i fylket, og ikke minst i sentrale Østlandet. Her kan en innføre bompenger for å redusere trafikken. Disse bompengene kan så benyttes til å finansiere veibygging og fergeavløsning ute i distriktene, hvor kollektivtrafikk ikke er lønnsomt.
Rasmus Rasmussen
Lundhaugen Omsorgssenter, Bud.
– Jeg besøker ofte kona mi som bor på Lundhaugen. Hver gang blir jeg møtt med et smil fra de ansatte. Og hver gang blir jeg imponert når jeg ser hvordan personalet gjør sitt beste for at beboerne skal ha gode dager. De sørger for godt stell, har god orden og ser den enkelte. Jeg er svært takknemlig for deres store innsats og engasjement. Og ikke minst: Deres varme, nære og ekte omsorg! TAKK til hver enkelt!
Gunnar Holth
Statlig beredskapsveg for Nyhamna
– Dersom rike Aukra kommune hadde gått med på å bare bygge bru over Julsundet, så kunne tunnelen bak Molde gitt stein til å lage Kjerringsund-veg, og Aukra hadde vært landfast. Nå øker også forståelsen for at staten må bidra til slik beredskapsveg, så hva nøler vi etter?
*Moldenser *
Falt på bussen
- Stor takk til den som fikk meg på beina igjen etter fall i midtgangen på Kvam-bussen fredag. Ble så satt ut at jeg ikke fikk takket for hjelpa. Smilefjes til deg.
IKA
Solemdal/Kortgarden
– Gi oss sandkornene tilbake og dermed fine frossne vinterveier. Denne høsten saltes det veldig. Det blir kliss vått. Men speil glatt når det fryser på igjen. Jeg ønsker meg sandkorn til jul og bort med saltbilen.
Svar om gommegraut fra Gossen
– Nei, gommegraut er ikke kokt med kanel, men kardemomme. Derav navnet gommegraut! Lag en vanlig grøt, men erstatt litt av melken med fløte og ekstra sukker. en god del kardemomme. Kok ferdig grøten, ta kjelen av plata, la den avkjøle litt, smak om det må mer sukker eller kardemomme i. Rør inn rosiner om du liker det. Ha den i mindre skåler, strø på kanel i fint mønster. La stå til grøten er kald, kle med plastfolie og sett i kjøleskap, serveres enten på tørrbakels, julebrød eller lefse.
Hilsen gossingen AS
Les også:
Les også:
Les også:
Les også:
Les også:
Les også:
Les også:
Vil du skrive i På tråden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal