Klar melding: - Fortjente mer
Den evige Ole Gunnar Solskjær-diskusjonen dukker opp igjen.
Klar melding: - Fortjente mer
Den evige Ole Gunnar Solskjær-diskusjonen dukker opp igjen.
Siden Ole Gunnar Solskjær fikk sparken som Manchester United-manager for fire år siden, har samme diskusjon dukket opp med jevne mellomrom. Fikk han for lite tid og blir resultatene hans undervurdert?
Tredjeplass og andreplass i Premier League var noe av det han klarte. I tillegg ledet han laget til Europa League-finalen i 2021, der Villarreal vant på straffer.
Etter nordmannen forsvant har klubben blitt nummer 6, 3, 8 og 15 i Premier League. Tidligere United-spiller Nemanja Matić er ikke i tvil, og trekker fram Solskjærs resultater.
- Vi endte på andre- og tredjeplass under ham. Det var en stemning i laget om at vi ikke var fornøyde med å bli nummer to, men når du ser på resultatene nå, gjorde vi det utrolig bra, forteller han til fotballmagasinet FourFourTwo.
Han fortsetter:
- Jeg mener Ole fortjente mer tid - og når jeg sier Ole, vil jeg også nevne hans stab, som Michael Carrick og Kieran McKenna. De jobbet på riktig måte for å bringe United tilbake.
Matić, som i disse dager spiller for Serie A-klubben Sassuolo, forteller at Solskjær var en fantastisk person med riktig tilnærming for klubben.
- Han og hans assistenter forsto fotball - treningsøktene var perfekte og alle små detaljer var klare for oss.