Herold

Hvis nå aksjemarkedet faller, burde vi angre på den høye aksjeandelen i Oljefondet? (+)

Kilde: DN Author: Finn Øystein Bergh, siviløkonom, sosialøkonom og statsviter, sjeføkonom i Pareto Asset Management Published: 2025-11-25 18:20:43
Hvis nå aksjemarkedet faller, burde vi angre på den høye aksjeandelen i Oljefondet?

Et børskrakk – kursfall på minst 20 prosent – kan gi oss et stort papirtap og redusere handlingsrommet i statsbudsjettet med 86 milliarder kroner.

Hvis nå aksjemarkedet faller, burde vi angre på den høye aksjeandelen i Oljefondet?

🏷️ Extracted Entities (3)

Hvis (entity) Oljefondet (entity) Øystein Bergh](/author/583445119fcc4 (organization)

📊 Metadata

Category: Nyheter, Finans, Meninger
Keywords: Finans, Aksjemarkedet, Børskrakk, Aksjer, Oljefondet, Finansmarkedene, Pareto
OpenGraph Title: Hvis nå aksjemarkedet faller, burde vi angre på den høye aksjeandelen i Oljefondet? (+)
Twitter Title: Hvis nå aksjemarkedet faller, burde vi angre på den høye aksjeandelen i Oljefondet? (+)