- Skam
Ole Gunnar Solskjær (52) får støtte, fire år etterpå.
Rykker ut:
- Skam
Ole Gunnar Solskjær (52) får støtte, fire år etterpå.
Hvor bra gjorde Ole Gunnar Solskjær det som trener i Manchester United? Meningene er delte. Men midtstopper Harry Maguire er ikke i tvil:
- Ole var fantastisk. Jeg tror han ble undervurdert, sier 32-åringen til Discovery, gjengitt av The Sun.
Det var i 2018 at Solskjær overtok United på sensasjonelt vis. Han holdt koken fram til november 2021.
Tredjeplass og andreplass i Premier League var noe av det han klarte. I tillegg ledet han laget til Europa League-finalen i 2021, der Villarreal vant på straffer.
Klubbens status i dag: Sjetteplass i Premier League.
- Han fikk aldri anerkjennelsen for det han gjorde, sier Maguire om Solskjær.
- Hvis han hadde gjort det samme i en annen klubb, ville han ha fått anerkjennelse. Det virket som om alle ventet på øyeblikket for å bli kvitt ham. Han var virkelig en god trener. Han hadde et flott støtteapparat rundt seg med Kieran McKenna og Michael Carrick.
Maguire påpeker:
- Han var en fantastisk menneskekjenner. Han visste hvordan han skulle ta vare på laget og spillerne. Det føltes som om han aldri fikk anerkjennelsen, og det er en skam.
Flere mener at da Cristiano Ronaldo gjorde United-comeback i 2021, ble det skapt en ubalanse i laget. Men Maguire sier:
- Jeg kan ikke snakke høyt nok om Ole.
Til slutt ble mangelen på en tittel nordmannens bane. Tidligere i år forsøkte han seg i Besiktas, men også dette oppholdet endte med sparken.
I dag står Solskjær uten klubb.