Storo-skytter fengslet i fire uker: – Har det tungt
Plus
Tirsdag måtte den 19 år gamle mannen møte i fengslingsmøte i Oslo tingrett.
Påtalemyndigheten har bedt om at han fengsles i fire uker som begrunnes med bevisforspillelse og gjentakelsesfare.
Flere medlemmer av pressen var også til stede. Påtalemyndigheten hadde begjært lukkede dører, noe retten også fulgte. Det betyr at ingen i pressen fikk være til stede under møtet.
Da pressen argumenterte for åpne dører, nikket den lyshårede mannen og fulgte nøye med. Han erkjente de faktiske forhold.
Politiadvokat Trine Elisabeth Selnes forteller til Avisa Oslo at 19-åringen fengsles i fire uker med brev- og besøksforbud.
Mannens forsvarer, Dennis Nysted, forteller følgende til TV 2:
– Han har erkjent de faktiske forhold, men ikke tatt stilling til skyldspørsmålet.
Nysted forteller videre til nyhetskanalen at hans klient har vært på sykehus for å få oppfølgning på sin psykiske helse.
– Han har det tungt. Han synes det er vanskelig, og han ønsker å bli løslatt, sier Nysted.
Det var mandag i forrige uke at det ble avfyrt et skudd som traff taket inne på Storo Storsenter i Oslo. Ingen personer ble skadet.
I tillegg til en hagle, hadde mannen med seg et balltre og en kniv. Han ringte selv til politiet før skuddet gikk av.
Får tommel opp etter 15 lange år. Bygger om «Oslos verste byrom»: – Folketomt og utrygt
Var på Storosenteret under skytingen: – Tenkte det verste
Tar selvkritikk etter Storo-skyting: – Butikker opplevde tyveri
Tre kjøpesentre bytter navn
🔗 Related Articles (4)
View Graph