Herold

Jeg er fortsatt skjelven

Kilde: Romsdals Budstikke Author: Anita Viken Published: 2025-11-19 07:46:08
Jeg er fortsatt skjelven

FÞrst vil jeg berÞmme alle dere som stÄr pÄ for Ä holde veiene vÄre Äpne om dagen.

Ugrei opplevelse

Anita Viken

Åfarnes

Du leser nÄ et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.

Det stÄr sÄ stor respekt av jobben dere gjÞr, time etter time, til alle dÞgnets tider. Jeg har bÞttevis med forstÄelse for at det faktisk ikke er mulig Ä vÊre alle steder til samme tid.

SÄ; i gÄr, altsÄ mandag denne uka, gikk ferden fra Bergen til Rauma for min del, i en vanlig personbil, forsÄvidt en grei vinterbil, med gode piggdekk. VÊr og fÞre var tidvis ganske sÄ uggent, sÄ turen ble ekstra lang, for Ä si det slik.

Da vi kjÞrte av ferga i Liabygda litt fÞr ni pÄ kvelden, lÄ du, i semitrailer'n din, bak oss. Oppover bakkene fra kaia lÄ du ganske sÄ tett bak oss, noe min sjÄfÞr forsvarte med at du trengte fart for Ä komme deg opp pÄ glatta. Ok, det hÞrtes kanskje logisk ut det, selv om du allerede da ble oppfattet som noe innpÄsliten, du blinket til og med med lysene der bak - uvisst av hvilken grunn, men det ble definitivt oppfattet som "kjÞr fortere!!".

Vi kom opp, og sÄ gikk turen nedover mot Stordalen. Hva tenkte du pÄ da, nÄr du lÄ sÄ tett bak oss og presset? Det var ekstremt ubehagelig for oss, der vi pÄ sporete nullfÞre etter beste evne manÞvrerte nedover.

Min sjÄfÞr fÄr ofte hÞre at han kjÞrer for fort og for uvÞrent. I gÄr opplevde han det svÊrt uforsvarlig Ä mÄtte kjÞre i 70 - 80 km i timen pÄ nevnte fÞre, i mÞrket, med snÞkave i lufta og med en semitrailer faretruende nÊr bak. Om vi fikk en sleng og ble stÄende pÄ tvers, hva hadde skjedd da, tror du? Det hadde definitivt ikke vÊrt mulig Ä stoppe alle dine tonn i tide!

Vi turte ikke en gang kjÞre til sides for Ä slippe deg forbi, fordi sikten var sÄ dÄrlig at vi ikke sÄ mulighetene til det fÞr vi eventuelt mÄtte ha bremsa ganske hardt, og du ville ikke ha rukket Ä slakke ned fort nok. Absolutt ugreit, for Ä si det mildt!

Lettelsen var stor da vi endelig fikk deg forbi. I ettertid angrer jeg pÄ at vi ikke fulgte etter da du svinget av, kanskje for Ä ta en prat, kanskje for bare Ä ha et ansikt Ä henge opplevelsen pÄ. Eller for Ä ta et bilde av registreringsnummeret ditt, slik at vi kunne gÄ videre med saken. Jeg er fortsatt skjelven, dagen derpÄ.

Vil du skrive i PÄ trÄden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no

Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no

Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal

đŸ·ïž Extracted Entities (9)

Bergen (entity) Fþrst (entity) Liabygda (entity) Nordvest (entity) Rauma (entity) Rbnetts (entity) Stordalen (entity) Ugrei (entity) Viken Åfarnes Du (person)

📊 Metadata

Category: Meninger, Meninger, Leserinnlegg, VĂŠr og fĂžre, Trafikk, Trafikksikkerhet, Samferdsel, Tungtransport, Rauma