Forsvant etter kollapsen
Ada Hegerberg (30) hadde ikke tid til den skrivende pressen etter finaletapet mot Barcelona. Den norske stjerna hastet rett ut til lagbussen.
ULLEVAAL STADION (Dagbladet): En skuffet Ada Hegerberg var tydelig preget etter 0-4-tapet mot Barcelona i finalen av Champions League for kvinner, og fikk trøst av både familie, venner og ektemann Thomas Rogne.
Franskmennene sjokkerte tidvis katalanerne i 1. omgang, men etter pause var det ingen tvil om hvilket lag som var sterkest. To scoringer av Ewa Pajor og to sene scoringer av Salma Paralluelo sørget til slutt for en overlegen 4-0-seier til Barcelona.
Hegerberg uttalte at det er et surt, men fortjent tap da hun ble intervjuet på gresset etter at kampen var over.
- Det er ikke så mye analyse å gjøre i kveld. Det handler om å puste litt som gruppe, og være fornøyd med at vi kom oss til finalen med mye utskiftninger. Men det er tøft. Nå får vi prøve å restituere og omstille til ligafinalen neste helg.
Etter kampen hastet Hegerberg forbi den skrivende pressen i mixed zone, før hun satte seg i bussen og ble værende der, til de oppmøtte journalistenes overraskelse.
Storesøster Andrine uttalte følgende om storesøsteren etter kampen:
- Det betyr veldig mye for henne å komme til Norge og det betyr veldig mye å spille for landslaget. Dessverre ble det ikke Adas eller Lyons dag i dag, men jeg håper hun har nok seire til at hun klarer å glemme tapet.