Herold

Demokrati krev respekt og dialog

Kilde: Romsdals Budstikke Author: Helge KjĂžll Jr. Published: 2026-05-21 07:53:18
Demokrati krev respekt og dialog

Vi har akkurat feira 17.mai. Det vart i Är som tidlegare Är ein fantastisk festdag.

Demokrati krev respekt og dialog

Du leser nÄ et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.

Det er utruleg flott Ä sjÄ kor mange som stiller opp og bidreg denne dagen.17.mai toga er dei flottaste demonstrasjonstoga vi kan vere med i. Vi demonstrerer og feirar demokratiet vÄrt, fridomen vÄr og grunnlova vÄr. I ei verd kor demokratiet dessverre er pÄ tilbakegang og i ei verd kor vi opplever mykje konflikt og krig er markeringa av 17.mai, det Ä gÄ i tog, lytte til 17.mai talar og feire dagen saman som eit stort fellesskap viktigare enn nokon gong fÞr.

Ein av fridomane vi har i eit demokrati er retten til Ä ytre oss. I eit demokrati vil alltid ulike meiningar og synspunkt vere ein del av kvardagen vÄr. Vi mÄ derfor kvar dag trene oss i Ä lytte til andre, snakke med andre og ikkje minst respektere ulike meiningar. PÄ denne mÄten er vi med pÄ Ä bygge og styrke demokratiet.

21.mai er FN sin verdsdag for kulturelt mangfald, dialog og utvikling. Dagen vart vedtatt av FN sin generalforsamling i 2002 for Ä synleggjere betydninga av kulturelt mangfald og ikkje minst for Ä oppmuntre til dialog mellom menneske med ulike bakgrunn, perspektiv og erfaringar. FormÄlet med dagen er Ä styrke gjensidig forstÄing, redusere konfliktar og bidra til eit meir inkluderande og berekraftig samfunn.

Vi opplever dessverre i dag stadig oftare at mange ikkje blir respekterte for meiningane sine. Fleire blir ikkje mÞtt med argumentasjon, men med personÄtak, usaklegheit og ubehagelege og truande kommentarar. Dessverre sÄ har mange norske ungdomspolitikarar opplevd dette det siste Äret. I dag gÄr tre av vÄre sentrale ungdomspolitikarar med valdsalarm. Dette er djupt tragisk. PersonÄtaka og truslane vert ofte presentert gjennom sosiale media, av og til anonymt, men og ofte med fullt namn. Desse menneska misbruker ytringsfridomen, dei bidreg til Ä svekke demokratiet og dei kan lett skremme unge menneske og andre til ikkje Ä vÄge Ä seie meininga si eller ta frÄ dei trua pÄ Ä delta aktivt i demokratiet vÄrt.

Vi har alle eit ansvar for tydeleg Ă„ seie frĂ„ nĂ„r nokon misbruker ytringsfridomen ved Ă„ krenke, latterleggjere, skremme eller true andre menneske. La oss vĂ„ge Ă„ seie tydeleg ifrĂ„ om at dette er noko vi ikkje aksepterer og la oss trene oss i Ă„ ha respektfulle samtalar med kvarandre og byggje gode fellesskap i vĂ„re eigne lokalsamfunn. Gode mĂžter mellom mennesker er det som bygger tillit i kommunane vĂ„re. Greier vi dette bidreg vi og til eit samfunn der det er trygt Ă„ kunne hevde meininga og vĂ„ge Ă„ vere ueinige med kvarandre pĂ„ ein respektfull mĂ„te. Å ta vare pĂ„ verdiane som ligg i demokratiet vĂ„rt er ikkje ein jobb som skal gjerast berre pĂ„ 17.mai, men og alle dei 364 andre dagane i Ă„ret. Det er mitt og det er ditt ansvar, ja, det er vĂ„rt felles ansvar.

Vil du skrive i PÄ trÄden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no

Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no

Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal

đŸ·ïž Extracted Entities (2)

FN (entity) Nordvest (entity)

📊 Metadata

Category: Meninger, Meninger, Leserinnlegg, 17. mai, Aukra, Demokrati, Gossen
Keywords: Meninger, Leserinnlegg, 17. mai, Aukra, Demokrati, Gossen