Invitert av kongen: - En ære
Kong Harald gikk glipp av «Team Pølsas» triumf. Nå åpner kongen dørene til Slottet.
Invitert av kongen: - En ære
Kong Harald gikk glipp av «Team Pølsas» triumf. Nå åpner kongen dørene til Slottet.
Annonsørinnhold
Gavene barnaaldri glemmer
- Ble ringt midt på natta
Pengene renner inn: - Fryktelig rørende
- Måtte gå noen runder
Mer om
Ãystein «Pølsa» Pettersen:
Det var i starten av året at «Team Pølsa» tok Norge med storm.
I NRK-serien samlet Ãystein «Pølsa» Pettersen (42) seks ungdommer, Syver, Peder, Sunniva, Mikkel, Pia og Trygve, med ulike utfordringer. Sammen jobbet de mot mÃ¥let om Ã¥ gÃ¥ et skirenn under VM i Trondheim.
I slutten av februar gikk gjengen i mål i Granåsen til vill jubel fra publikum. Blant de som heiet på dem var dronning Sonja (88), kronprins Haakon (52) og kronprinsesse Mette-Marit (52).
Kong Harald (88) var ikke til stede på grunn av sykdom.
Nå møtes derimot kongen og gjengen i «Team Pølsa» under en audiens på Slottet. Møtet finner sted klokka 13.00 på torsdag, ifølge kongehusets kalender.
Til Dagbladet forteller Pettersen at det er «en ære å bli invitert» av kongen.
- Kongen skulle egentlig se på, men var syk. Han synes det var kjipt, og det gjorde vi også. Så det er stas at vi endelig skal treffes.
42-Ã¥ringen forklarer at de blant annet skal snakke om barnedemens med kong Harald:
Syver hadde lyst til å fortelle kongen om barnedemens lenge før suksessen med «Team Pølsa». Det gjør det enda større for oss.
Det er Syvers store drøm at kongen får vite om dette, så han kan sette av penger for å finne en kur.
«Pølsa» forteller videre at han ikke har noen anelse om hvordan en audiens fungerer.
- Jeg tror vi bare skal få på kongen og dronningen og prate med dem. En vanlig audiens er 15 minutter - vi har fått 30, så det er veldig stas.
Han poengterer at han ikke har sansen for å gå med dress, men at finstasen likevel skal på - i form av bunad.