Holder pusten: - Gjør alt vi kan
I sommer skal Norge spille mot Senegal klokken 02.00 norsk tid. Nå er det full forvirring om hvorvidt kampen blir mulig å sende på bar.
Skjenketrøbbel
I sommer skal Norge spille mot Senegal klokken 02.00 norsk tid. Nå er det full forvirring om hvorvidt kampen blir mulig å sende på bar.
- Ble tatt litt på senga
- Helt umulig
Annonsørinnhold
Deler ut 100.000hver dag
Flere forfall til festen
- Vil vise kampen
Helt utsolgt
Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.
Mer om
Fotball-VM:
- Det er jo litt morsomt, for vi har jo visst at dette kunne skje.
Det sier daglig leder på Carls, Emil Sebastian Reinton, om det noe uheldige tidspunktet for Norges andre gruppespillskamp i VM.
Lørdag ble det klart at dette blir Norges kampoppsett:
Spesielt kampen mot Senegal byr på hodebry for hovedstadens skjenkestuer.
Utestedet Carls har på kort tid blitt kjent som en fotballpub å regne med.
I VM-kvalifiseringen viste de kamper for fullt hus, og dagen etter deltakelsen arrangerte de landslagets feiring med supporterne.
Nå er det usikkert hvorvidt storstuen får vise enkelte VM-kamper.
Baren har nemlig bare skjenkebevilling til klokken 01.00.
- Vi har søkt Oslo kommune om utvidet skjenketid, og håper det er mulig å utvide til lenger enn klokken 03.00. Det er de som bestemmer.
Reinton forteller at baren søkte om utvidet skjenketid allerede for to måneder siden. Nå håper de på raskt svar, men er usikker på hvorvidt kampen blir sett på som en ekstraordinær situasjon.
Viser dere kampen hvis dere ikke får utvidet skjenketid?
Det er helt umulig sånn ting er nå, men vi skal gjøre alt vi kan for at det blir mulig.
Også Fotball i parken er usikker på kampens skjenkeregler.
De har planer om et stort arrangement med plass til 3000 mennesker rett ved Slottsparken i Oslo, og har allerede solgt ut VIP-bord til Norge-kampene.
Nå lover de å vise Senegal-kampen.
- Vi vil vise kampen, og det er kun andre omgang som faller utenfor ordinære skjenkeregler. Vi gleder oss enormt, og vi kommer til å skape en fantastisk ramme rundt denne natten for alle som kommer.
Det skriver Fredrik Hagelund i Fotball i parken, i en SMS til Dagbladet.
Hagelund forteller at arrangementet ennå ikke har søkt om utvidet skjenketid, men at de nå starter arbeidet med å avklare rammene rundt nattkampene.
- Publikum skal få en skikkelig opplevelse - uavhengig av hva som blir mulig med skjenking.
Dagbladet har forsøkt å komme i kontakt med Oslo kommune, men har hittil ikke fått svar.