Fester her i morgen
Landslaget inviterer alle til feiring utenfor Oslo Rådhus. Etter det skal spillerne feste på Carls, får Dagbladet opplyst.
Fester her i morgen
Landslaget inviterer alle til feiring utenfor Oslo Rådhus. Etter det skal spillerne feste på Carls, får Dagbladet opplyst.
Annonsørinnhold
Glemte bonus âfikk nesten sjokk
Kronprinsen besøkte garderoben: - Dressen må på rens
- Beklager
Mer om
MILANO/OSLO (Dagbladet): Ståle Solbakken, Erling Braut Haaland og resten av de norske heltene er klare for sitt første VM-sluttspill siden 1998.
Det norske landslaget har holdt av Storstua på Carls på Carl Berner i Oslo - og hele gjengen skal etter planen feire VM-plassen der kl. 19 mandag, ifølge Dagbladets opplysninger.
I tillegg skal «Arena», den største salen på Carls, være åpen for alle.
Dagbladet har forsøkt å få en kommentar fra Norges fotballforbund (NFF) om festplanene. Foreløpig har vi ikke fått svar.
Før festen på Carls har Norges Fotballforbund invitert alle til å bli med på feiringen. «Bli med oss på feiring utenfor Oslo Rådhus mandag fra kl. 17:45,» er beskjeden fra NFF.
- Vi er stolte av å gå til VM med full pott. Hele herrelandslaget og NFF vil takke det norske folk for støtten, og gi noe tilbake. Sammen med kommunen har vi fått til et bra opplegg på kort tid. Dette vil du få med deg, sier generalsekretær Karl-Petter Løken i Norges Fotballforbund.
Oslos ordfører Anne Lindboe hyller at fotballandslaget skal feire på Rådhusplassen i en Facebook-status:
Fotballgutta må være det største som skjer på Rådhusbalkongen siden Winston Churchill i 1948! Gratulerer til hele laget og støtteapparatet med en helt fenomenal innsats! Det har vært en fryd å følge dere denne kvalifiseringen. At dere ønsker å møte supporterne utenfor Norges storstue, Oslo Rådhus, gjør meg både stolt og rørt.
Jeg gleder meg stort til å ønske laget velkommen til Rådhuset i morgen. Gutta har ønsket seg kake, så kake blir det! Jeg håper alle som har mulighet tar turen til Rådhusplassen i morgen kveld. Hele landslaget vil hilse publikum fra Rådhusbalkongen, legger hun til.
Etter 4-1-bragden i Italia avslører Alexander Sørloth at han ikke kommer på festen.
- Jeg skal hjem og se min datter. Jeg har ikke sett henne på åtte dager. Det er vurderingen min, så får resten dra dit og feire, sier han til pressen i Milano.
Neste avspark - ett klikk unna