Kronprinsen besøkte garderoben: - Dressen må på rens
Norge skal til et mesterskap for første gang på 25 år! På tribunen koste kronprins Haakon og prins Sverre Magnus seg.
Kronprinsen besøkte garderoben: - Dressen må på rens
Norge skal til et mesterskap for første gang på 25 år! På tribunen koste kronprins Haakon og prins Sverre Magnus seg.
Annonsørinnhold
Fant over 1300kr i appen
Mer om
Norge feide Italia av banen, og fullførte en perfekt kvalik med 4-1 på San Siro.
Etter kampen var det en meget imponert kronprins Haakon som møtte pressen.
Veldig imponerende, og vi kan være stolte av det laget. De leverer gang på gang. Det er spesielt og gøy å være med på. At det skulle gå så bra som det gjorde i andre omgan overgikk kanskje forventningene, sier han.
To fantastiske scoringer fra Haaland og hele laget leverte veldig bra. Jeg skal ikke feire så mye mer personlig, men det er nok andre som tar seg av det, fortsetter han.
Også prins Sverre Magnus var svært begeistret over det han så.
- Det er vilt at vi klarer å spille så bra på en bane som denne. Det er veldig gøy for oss å bli med på dette, og veldig gøy å la seg rive med, sier han.
Etter kampen var kronprinsen innom garderoben til landslagsgutta. Der ble det drukket øl til tonene av Petra Marklunds «Händerna mot himlen».
Et innlegg delt av Herrelandslaget (@herrelandslaget)
- De var innom og sa grattis. De fikk vel litt pils på seg. Det var noen som kjørte litt pils oppi lufta. Dressen hans (kronprinsen) må nok på rens etterpå, sier Alexander Sørloth.
Også statsminister Jonas Gahr Støre hyllet landslaget etter bragden.
- Jeg er blant de som har holdt pusten siden 1998, da det var VM sist. Det er lenge å holde pusten i alle de årene, men nå går det veien mot USA. Nå blir det VM, sier han til TV 2.
Neste avspark - ett klikk unna