Premier League-panel: Burde vært utvist
Dommeren håndterte situasjonen mellom Erling Braut Haaland og Gabriel feil, konkluderer panel.
Det er BBC som melder om dette.
I toppkampen i Premier League mellom Manchester City og Arsenal, som endte i seier til førstnevnte oppstod det flere situasjoner mellom Arsenal-stopper Gabriel og City-stjerne Erling Braut Haaland.
Det var spesielt én situasjon som fikk ekspertene til å reagere. De skjønte ikke hvorfor Gabriel ikke ble utvist. Han satte skallen mot Haaland, men det endte i at begge fikk gult kort.
- Alle så det var rødt kort, det er helt latterlig, sa Peter Schmeichel i Viaplays studio.
Nå konkluderer et Premier League-panel (KMI) bestående av fem medlemmer at det burde endt i rødt kort til Gabriel. Tre av medlemmene mente det er en utvisning.
Ifølge BBC argumenterte mindretallet for at «det er liten kraft eller en innledende bakover-bevegelse» fra Gabriel.
En utvisning ville gitt Gabriel tre kampers utestengelse for voldelig oppførsel. Det er følgende kamper det ville vært snakk om:
- Newcastle (den kampen vant Arsenal 1-0)
- Fulham 2. mai
- West Ham 10. mai
Arsenal og Man. City kjemper om ligatittelen. Gabriel er en nøkkelspiller for førstnevnte som leder med tre poeng ned til City, som har en kamp mindre spilt.
Vinner City hengekampen er lagene altså à poeng.