Det er usjarmerende!
Det er usjarmerende!
Les ogsÄ:
BudsjettblĂžffen
Molde Senterparti
Du leser nÄ et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.
NÄr krybba er tom bites hestene heter det. Krybba er tom og HÞyrefolket har begynt Ä bite. Det er usjarmerende!
Opposisjonen i Molde laget et alternativt budsjett, vel vitende om at statsbudsjettet ikke var klart, sÄ vi hadde ikke oversikt over inntektssida. Vi Þnsket Ä synliggjÞre at det finnes alternativ til posisjonen prioriteringer. Det fikk vi fram og det har RB ogsÄ formidlet.
Nei, budsjettet-forslaget var ikke gjennomregnet og kvalitetssikret pÄ alle bauger og kanter. Det var «snekret sammen» som HÞyre med velkjent arroganse skriver av en gjeng folkevalgte som bruker fritida si pÄ slikt. Budsjettforslaget bar nok preg av at det ikke var laget av heltidspolitikere med god tilgang pÄ bÄde tid og ressurser.
Det var inndekning kommende budsjettÄr for vÄre prioriteringer som blant annet var Ä fÄ flere plasser i eldreomsorgen, se pÄ mulighet for en vikarpool, mer satsning pÄ skole og Nav. Dersom posisjonen hadde vÊrt interessert kunne vi sammen jobbet for Ä fÄ pÄ plass det budsjettekniske som manglet.
NĂ„ nĂ„r krybba er tom kan vi ikke tillate oss Ă„ oppfĂžre oss som hester â oppgava vi har tatt pĂ„ oss pĂ„ vegne av innbyggerne er for alvorlig til det! Som HĂžyre skriver - Moldes innbyggere fortjener bedre!
Vil du skrive i PÄ trÄden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt â Rbnetts meningsportal