Herold

Tårene rant på benken

Kilde: Dagbladet Author: Henrik Myhrvold Simensen Published: 2025-12-05 19:59:22
Tårene rant på benken

Norge kjører over Tsjekkia. Etter fire kamper fikk endelig Nora Mørk sjansen fra start.

Tårene rant på benken

Vilde Ingstad gråt og måtte trøstes av Nora Mørk på benken under storseieren mot Tsjekkia.

Annonsørinnhold

- Vi ladet hjemmekun én gang

- Et traume

Debatten raser: - Idiotisk

Mer om

Håndball-VM

Tsjekkia - Norge 14-37

DORTMUND (Dagbladet): For fjerde gang på rad kjørte Norge over motstanderen i håndball-VM.

Men på den norske benken var det tilsynelatende dramatiske scener. Der satt Vilde Ingstad og gråt. Hun skadet seg stygt i OL for halvannet år siden - reaksjonen kunne tyde på en ny alvorlig skade.

  • Det har ikke skjedd noen ting. Jeg ble redd i den ene situasjonen, det sitter igjen fra korsbåndskaden og traume. Men det gikk veldig bra, og jeg fortsatte å spille. Nå er vi over den kneika, forklarer Ingstad til Dagbladet.

  • Jeg vet ikke hva som skjedde, men det trigget et eller annet. Noen ganger må man puste ut og kjenne at det går bra. Alt føles bra nå, forklarer hun videre.

I et Dagbladet-intervju tidligere i VM snakket Ingstad om den tunge veien tilbake fra skaden:

Det har ikke vært tegn til spenning hittil i VM i Norges kamper, og i Danmark har allerede BTs håndballkommentator, Johnny Wojciech Kokborg, har allerede delt ut gullet til Norge.

  • Jeg håper ikke det blir som det har vært nå. Jeg håper vi blir utfordret. Norge er vilt gode. På det nivået Norge har vist hittil, så er det ingen i nærheten, sier NRK-ekspert Kenneth Gabrielsen.

Han sier videre at han ikke tror det blir spenning i Norges kvartfinale, men håper på det i en semifinale.

Allerede til pause ledet Norge med ti mål mot tsjekkerne. Etter pause ble det enda styggere.

Norge er allerede klare for kvartfinale. Søndag venter gruppefinale mot Brasil.

Neste avspark - ett klikk unna

📊 Metadata

Keywords: sport, håndball, nora mørk, håndball-vm