«Dumpet» blodig busskur ved E18
Tre personer døde da en dobbeltdekker kjørte inn i et busskur i Stockholm. Knapt to døgn senere ble restene av busskuret oppdaget på en parkeringsplass.
«Dumpet» blodig busskur ved E18
Tre personer døde da en dobbeltdekker kjørte inn i et busskur i Stockholm. Knapt to døgn senere ble restene av busskuret oppdaget på en parkeringsplass.
Annonsørinnhold
De beste BlackMonth-tilbudene!
Mer om
Bussulykken i Sverige:
Skuret, som har blitt oppdaget på en parkeringsplass under E18, er merket «Tekniska högskolen», som er navnet på holdeplassen som ble rammet fredag ettermiddag.
På de knuste rutene er det også rester av blod, skriver det svenske nyhetsbyrået TT.
Vi var ikke forberedt på dette, sier pressetalsperson Malinda Flodman ved Stockholms stads trafikkontor, som avviser at skuret er dumpet.
Det var ikke plass til busskuret inne på det inngjerdede området, derfor ble det plassert rett utenfor. Det er altså ikke dumpet. Det er så klart ikke meningen at det skal ligge der. De som jobber med dette, er på vei dit nå, sa hun til TT søndag formiddag.
En lokal beboer er oppgitt:
Jeg synes det er merkelig at man har lagt det der. Vi har jo gjenvinningssentraler som tar imot metall, man må kunne gjøre noe annet enn å legge det på en vanlig fungerende parkeringsplass. Det er knust glass under, sier beboeren til Expressen.
Det er uverdig med tanke på de som har dødd og ligger skadd på sykehus.
Det er trafikkontoret som har ansvaret for rengjøring av gater og torg, og som natt til søndag flyttet det ødelagte skuret etter at politiet hadde avsluttet undersøkelsene på ulykkesstedet.
Politiet sier de er overrasket over det som har skjedd.