Preget Maaseide: - Forferdelig
Tusenvis av nordmenn er samlet til fotballfest i Milano. Samtidig har det blitt kjent at Åge Hareide (72) er alvorlig syk. - Tragisk, sier Bjørn Maaseide (57).
Preget Maaseide: - Forferdelig
Tusenvis av nordmenn er samlet til fotballfest i Milano. Samtidig har det blitt kjent at à ge Hareide (72) er alvorlig syk. - Tragisk, sier Bjørn Maaseide (57).
Annonsørinnhold
Vanvittige BlackWeek-tilbud
Mer om
Stemningen har sjeldent vært bedre i og rundt norsk landslagsfotball, men det ligger en alvorlig sky over Milano.
Landslagssjef Ståle Solbakken startet lørdag pressekonferansen sin med å komme med en støtteerklæring til tidligere landslagssjef à ge Hareide. 72-åringen er alvorlig syk.
- Jeg sender en hilsen til à ge Hareide som kjemper sin kamp. Han skulle egentlig ha sittet med dere i dag, det vet de i NRK. Han kjemper en hard kamp. Han er en av de største spillerne og har hatt en stor trenerkarriere, sa Solbakken, før han fortalte at Hareide er på plass i Milano for å se kampen.
Dagbladet fikk bekreftet at Solbakken hadde avklart med Hareide at han skulle gå ut med en hilsen.
Søndag kveld møter Dagbladet tidligere sandvolleyballspiller og investor Bjørn Maaseide på vei inn på San Siro. Han tror situasjonen til Hareide gir de norske gutta ekstra motivasjon.
- De har nok à ge litt under drakta i dag. Det er et ekstra element. Tragisk, men jeg tror du får se et tent norsk lag. Det er forferdelig. Da er ikke fotball så viktig, sier en preget Maaseide til Dagbladet.
Også Nils Johan Semb, som var landslagssjef før Hareide tok over i 2003, er preget av nyheten.
- Jeg tenker det samme som Ståle sa. Sykdom rammer veldig brått, og det er tøft. Det kan være brutalt. De beste ønsker til à ge og familien i en vanskelig situasjon, sier han til Dagbladet.
På banen har både Semb og Maaseide troa på de norske gutta søndag kveld.
Jeg har forventninger. Jeg er ikke noe engstelig for at vi ikke går til VM. Det gjør vi. Vi har gjort jobben. Det neste steget for dette laget er å klare å få et godt borteresultat mot et godt lag, sier Semb.
Jeg har store forventninger. Jeg håper det ikke skjer noe tull fra start. Jeg tror de kommer til å gå ut og spille en god kamp, og fortsette der de var, spår Maaseide.
Også tidligere proffsyklist Thor Hushovd tror på en ny norsk jubelkveld.
- Forventningene er høye. Jeg tror på seier. Vi er i flytsonen, vi er offensive og gutta er i god form. Vi har fantastisk mange gode fotballspillere.
Dagbladet har forsøkt å komme i kontakt med Hareide og familien, foreløpig uten hell.
Neste avspark - ett klikk unna
🔗 Published by 2 sources - Compare: