Har bestemt seg
Jan-Erik Aalbu fortsetter som hoppsjef.
Ryktene har svirret rundt framtida til hoppsjef Jan-Erik Aalbu. Nå har han bestemt seg.
- Jeg er topp motivert og klar for å gi full gass inn i en VM-sesong der norsk hoppsport har mye å forsvare. Vi har et sterkt lag, veldig gode trenere og støtteapparat, og gode forutsetninger for å lykkes videre, sier hoppsjefen i en pressemelding.
Komiteleder for hopp, Børge Benum, er svært glad for at Aalbu fortsetter i en sesong der Falun-VM er høydepunktet.
- Hoppkomiteen har hatt et sterkt ønske om å beholde Jan-Erik Aalbu som hoppsjef. Han nyter stor tillit både blant utøvere, trenere og partnere. Med Aalbu sikrer vi kontinuitet, sier Benum.
- Det er viktig etter noen år med mye støy og endringer i norsk hoppsport. Resultatene siste sesongene har vært veldig gode, og vi ser framover til en sesong med VM i Falun som det store høydepunktet.
De norske hopperne hadde et svært vellykket OL i Italia. Ikke minst lyktes kvinnene.
Ifølge Dagbladets opplysninger signaliserte Aalbu internt at han ønsket en prat etter sesongen. Årsaken var angivelig et svært krevende år med VM-bråket i Trondheim - og hoppsjefen telte på knappene.
Men nå har praten munnet ut i et positivt svar. Aalbu har sagt ja til å fortsette. Han ble ansatt i 2024 og har kontrakt til 2028.