Var full fyr i sentrum
Brannvesenet har kontroll på en brann som brøt ut i Otta sentrum onsdag ettermiddag.
Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.
Det er kontroll på brannen i det kombinerte nærings- og boligbygget i Otta, opplyser brannvesenet.
Øyvind Løberg, vaktleder ved 110-sentralen i Innlandet, sier til Dagbladet at slukningsarbeidet gikk bra.
- Det ble kontroll på brannen rundt klokka 19, forteller han.
Han peker på at innsatsen gikk raskt fordi bygget ligger nær brannstasjonen.
Nå er brannvesenet i gang med etterslukking, og en gravemaskin rydder slik at de kan slukke de siste restene.
Tidligere på ettermiddagen rykket nødetatene ut til brann i bygget, som rommer både dyreklinikk og leiligheter.
Klokka 17.20 opplyste Ole G. Stenbrenden ved 110-sentralen at det fortsatt var åpne flammer fra taket og i andre etasje.
- Vi har ikke kontroll. Det er fortsatt åpne flammer fra taket og i andre etasje, og det er kraftig røykutvikling, sa han da.
Senere ble det meldt at alle bosatte på adressen var gjort rede for, og at det ikke var meldt om personskader.
- Det er ikke meldt om personskader på stedet. Alle som er bosatt på adressen er gjort rede for, opplyste operasjonsleder Bård Einar Hoft i en oppdatering klokka 17.50.
Veterinær Sigrid Jermstad ved dyreklinikken i bygget opplyste at det ikke har vært mennesker eller dyr i lokalene da brannen brøt ut.
- Vi har bare hatt dagklinikk i dag, og hadde heldigvis stengt klokka 4. Det er ikke dyr eller folk der nå, sa Jermstad til Dagbladet.