Mann funnet død ved skiløype
En mann i 50-årene fra Sandefjord er funnet død i alpinanlegget i Hemsedal tirsdag ettermiddag.
Mannen ble funnet livløs av forbipasserende klokka 15.17 tirsdag. Det ble forsøkt livreddende førstehjelp, men livet sto ikke til å redde.
Ifølge politiet fremstår det som at mannen har stått på ski i alpinanlegget da ulykken skjedde.
- Det fremstår som at han har kjørt på et upreparert område mellom to løyper og falt. Det fremstår som at vedkommende har blitt skadet i fallet, skriver operasjonsleder Espen Reite i politiloggen.
Det ble forsøkt livreddende førstehjelp, men livet sto ikke til å redde.
Pårørende er varslet.
Vitner så deler av hendelsen, opplyser Reite til Dagbladet.
Politiet jobber nå med vitneavhør og etterforsker hendelsen videre for å få klarhet i hendelsesforløp og årsaksforhold.
Politiet opplyser at mannen vil bli obdusert.
- Han har skader som er forenlig med fall, sier Reite.
Destinasjonssjef for Skistar i Hemsedal, Jonatan Eklöf, sier at deres tanker går ut til de ansatte, han bekrefter at deres skipatrulje var involvert i redningsaksjonen.