«Dumper» Norge
I dag offentliggjøres de 30 navnene som skal konkurrere i den svenske versjonen av Melodi Grand Prix - Melodifestivalen.
Allerede er det flere navn som bemerker seg for söta bror, ifølge SVT, som A*Teens - som slipper ny musikk for første gang på 20 år - og Melodifestivalen-veteranen Robin Bengtsson.
Men på lista finner vi også norske navn.
Den norske artisten Julie Bergan ser nemlig ut til å dumpe Norge, til fordel for Sverige. Hun er nemlig oppført som låtskriver for svenske FELICIA (tidligere Fröken Snusk). Sangen har fått navnet «My System», og er skrevet sammen med Audun Agnar, Emily Harbakk, FELICIA og Theresa Rex.
Bergan har tidligere konkurrert i det norske MGP-sirkuset. Det gjorde hun i 2013, med låta «Give A Little Something Back». Den gang kom hun seg ikke videre fra semifinalen.
Den store finalen finner sted i Petter Stordalen-eide Strawberry Arena i Stockholm 7. mars neste år.