Arbeid på E18: - La bilen stå
Til helga blir det mindre fremkommelighet på E18 i forbindelse med arbeid i Fornebukrysset. Statens vegvesen råder folk til å velge andre reisemåter.
Arbeidet starter fredag kveld klokka 20 og varer til søndag morgen. Denne helga bør du la bilen stå, skriver Statens vegvesen i en pressemelding.
- Til helga blir det omfattende anleggsarbeid i Fornebukrysset. Krysset er trangt, med lite plass til å utføre anleggsarbeid. Det blir derfor innsnevringer på E18 og stengte ramper i krysset for å utføre arbeidet, sier prosjektleder Kjetil Fløtre i Statens vegvesen i meldingen.
Det blir to felt inn mot Oslo og ett felt ut av byen i retning Drammen. Også bussholdeplassene Strand og Oksenøyveien i retning Drammen stenger i forbindelse med arbeidene.
- Fredag kveld og lørdag formiddag forventer vi køer. Siden det bare blir ett åpent felt i retning Drammen, forventes de største forsinkelsene ut av Oslo. Statens vegvesen oppfordrer til å velge andre reisemåter og til å beregne god tid. Vi beklager ulempene, sier Fløtre.
I tillegg advarer Statens vegvesen om at Sentrumsløpet i Oslo lørdag kan gi ytterligere forsinkelser på veinettet samt avvik i kollektivtransporten.