Fikk melding om brann – nødetatene rykket ut
Plus
To politibiler, en ambulanse og en brannbil rykket ut til en adresse på Farriseidet mandag ettermiddag, etter å ha fått melding om en elsparkesykkel som sto i brann.
– Sparkesykkelen står i tilknytning til en garasje, meldte operasjonsleder Vegard Dale Møane ved Sør-Øst politidistrikt klokken 15.00.
Et par minutter senere hadde brannvesenet ankommet stedet.
– En forbipasserende har slukket brannen ved hjelp av et pulverapparat, opplyste Møane videre.
Politiets innsatsleder på stedet, Bendik Eliassen, kunne fortelle at de som bor i huset på adressen hadde satt elsparkesykkelen til lading ute i en bod. Så hørte de plutselig et smell.
– De så svart røyk, og at det hadde begynt å brenne – og fikk dratt elsparkesykkelen ut på gårdsplassen, fortsatte Eliassen.
Deretter gikk beboerne inn i huset for å varsle brannvesenet, før de gikk ut igjen og forsøkte å slukke brannen.
– Noen forbipasserende hjalp dem med å slukke med et pulverapparat, og brannvesenet kom like etterpå, forklarte innsatslederen.
Ifølge Eliassen var det ingen som ble fysisk skadet i forbindelse med hendelsen.
– Men det er noen materielle skader i boden etter brannen.
Like etter klokken 17.00 meldte operasjonsleder Vegard Dale Møane at nødetatene hadde avsluttet på stedet.
– Det er noe sot- og røykskader i bygget. Politiet oppretter sak, skrev Møane videre i politiloggen.
Kart med ID 519615
Hørte mystiske lyder: – Den var helt dekket av sot
Rykket ut til brann i fritidsbolig
Farlig avfall ble liggende i månedsvis: – Dette er ikke greit