- Fæle bilder
Spillerne på fotballandslaget kom til motehovedstaden Milano ikledd joggedress. Bernt Hulsker reagerer.
- Fæle bilder
Spillerne på fotballandslaget kom til motehovedstaden Milano ikledd joggedress. Bernt Hulsker reagerer.
Annonsørinnhold
Vanvittige BlackWeek-tilbud
Nytt bråk i Italia
- Klin gæren
Mer om
Moteslakt:
MILANO (Dagbladet): Erling Braut Haaland og fotballandslaget er på plass i Milano. Rett før klokka 14.30 sjekket de inn på hotellet. Søndag venter Italia på San Siro.
Dagbladets fotballekspert, Bernt Hulsker, reagerte umiddelbart da bilder dukket opp på sosiale medier lørdag formiddag. Milano er en av de mest spektakulære motebyene i verden.
Nordmennenes antrekk? Joggedress.
Det ser ut som om de kommer til sesong 12 eller 13 av det populære programmet «Sofa» på TV 2. Selvfølgelig er det under enhver kritikk at de kommer til motehovedstaden Milano ikledd dette her, sier Hulsker.
Her skulle de ha kommet som Gianluigi Donnarumma, Sandro Tonali og Gianluigi Buffon gjorde på Ullevaal i juni. De var ulastelig antrukket i sort dress.
Profilen svinger pisken:
- Nei, det er fæle bilder, rett og slett.
Moteslakten kommer delvis med glimt i øyet. Men han mener også alvor. Selv vaktene utenfor hotellet hadde kledd seg med italiensk raffinement.
Det neste året vil handle om VM-sluttspillet i 2026. Nå tar Norge steget opp på den ypperste verdensscenen. Dette bør reflekteres i alle ledd, mener Hulsker.
- Det er litt sånn med oss: Må vi alltid være så norske og kjedelige? Jeg mener ikke at vi skal miste kontakten med virkeligheten. Men kan de ikke pynte seg litt, da? Kle seg etter resultatene og hvor landslaget er akkurat nå. Vi er helt der oppe. Få på en dress, en liten Giovanni-dress!
Hulsker erindrer at alt heller ikke var på stell i hans egne glansdager. Blant annet spilte han for Molde fra 1999 til 2004.
- Jeg tror vi hadde reiseantrekk i 2000. Det var fra Riccovero, som var et fremragende merke. Men vi så ut som Backstreet Boys da vi kom på flyplassen med Molde Fotballklubb. Det så ikke ut.
Han påpeker:
- Jeg husker jeg følte på det da vi spilte ute i Europa. «Her kommer amatørene fra nord.» Du hadde nesten tapt før du gikk ut på banen. På privaten er disse spillerne helt på ballen. Men samlet som landslag har vi mye å gå på.
Hulsker skal være ringside når Norge skal sikre seg VM-billetten. Det er tross alt det aller viktigste med Milano-turen til landslaget.
- OK, de får få dispensasjon i den kampen her. Men fra mandag vil jeg se dress og neser i sky!
Neste avspark - ett klikk unna