– Nyt de dagene som er fine
Det ligger an til å bli en uke med vårlig preg og mye oppholdsvær.
– Nyt de dagene som er fine
– Nå er det ganske så greit vær og det holder seg egentlig sånn utover dagen, sier vakthavende meteorolog Rebekka Steene om tirsdagsværet.
Første dag etter påska er det lite vind og oppholdsvær, men natt til onsdag skal vinden begynne å øke.
– Da er det sørlig opp i liten kuling først i natt og utover onsdag morgen, så stiv kuling og muligheter for sterk kuling utsatte steder, sier Steene.
– Men det er stort sett opphold på onsdag også, men på kvelden kan det komme inn litt regn fra sørvest, legger hun til.
– Vet det skifter fort i prognosene
Temperaturene vil holde seg, med litt kaldere på natten og rundt seks-syv varmegrader på dagtid både tirsdag og onsdag.
– På torsdag fortsetter det med litt vind tidlig på dagen, men den løyer litt. Det blir fortsatt sørlig retning, også er det bittelitt spredt regn men ellers overskyet oppholdsvær.
Selv om de neste dagene bærer preg av vår utelukker ikke meteorologen at det kan komme noen tilbakeslag av vinter.
– Jeg tror vi kan nyte noen rolige dager frem mot helgen, så vet vi at det skifter fort i prognosene, så nyt de dagene som er fine, sier Steene.