Tilbake med et smell
Bodø/Glimt er tilbake i norsk fotball, og gikk hardt ut fra startblokkene.
Bodø/Glimt har herjet i Europa i år, noe som har satt Eliteserien-starten på vent for Kjetil Knutsens menn. 2. påskedag er imidlertid nordleningene tilbake med et smell.
- Det er divisjonsforskjell mellom lagene, meldte Jesper Mathisen i Fotballextra på TV 2 da gjestene doblet ledelsen til 2-0.
Halvveis ut i andre omgang brøt det ut en ordentlig skyllebøtte med nedbør i Kristiansund. Etter helgas dårlige vær, var det nå Kristiansund og Bodø/Glimt som fikk kjenne på det.
- Det er på grensa til hagl, sier Osnes.
Se alle detaljene fra Eliteserien-runden her.
Bodø/Glimt var noe rufsete ut fra startblokkene, men fikk raskt orden på sysakene. Etter halvtimen spilt fikk Fredrik Bjørkan servert ballen på sølvfat inne i 16-meteren og kunne enkelt sende gjestene i føringen.
Ikke lenge etter doblet Ole-Didrik Blomberg ledelsen etter et mønsterangrep.
- For et angrepsspill, utbrøt Osnes.
I andre omgang økte Fredrik Sjøvold til 3-0, som også ble sluttresultatet.
- Det er umulig å forsvare seg mot det her, kommenterte TV 2s Endre Olav Osnes.
Det var Bodø/Glimts første kamp i Eliteserien i år, og har dermed full pott på sjetteplass.