Mann falt på havet - antatt omkommet
En mann har falt i havet fra en oljetanker i Nordsjøen. Hovedredningssentralen og nødetatene antar mannen er omkommet.
Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.
Det var klokka 16.02 at Hovedredningssentralen fikk melding om at en mann hadde havnet over bord på et utenlandsk tankskip i Nordsjøen utenfor Stavanger.
Redningshelikopteret rykket ut fra Sola lufthavn, og flere fartøy meldte seg på søket.
Klokka 19.40 avsluttet nødetatene leteaksjonen etter mannen.
- Etter en samlet vurdering i samråd med lege, har politimester i Sør-Vest politidistrikt, Hans Vik, besluttet å avslutte søket, melder Hovedredningssentralen i en pressemelding.
- Det blir ikke lenger vurdert som mulig å finne vedkommende i live. Den savnede blir nå regnet som omkommet, legger de til.
Det er snakk omet tankskip på vei fra oljeraffineriet ved Mongstad til Litauen. Det var kraftig vind på stedet, og bølgetopper på over 11 meter. Det ble beskrevet vanskelige leteforhold for redningsaksjonen.
- Våre tanker går til de pårørende, og resten av mannskapet om bord på tankskipet i denne krevende situasjonen.