– Ikke noe vi opplever hver dag
Plus
Varehuset på Hvervenmoen holder fortsatt åpent etter uhellet. Men det er et gapende hull i ytterveggen.
– Det er ganske spesielt at en bil kjører gjennom veggen på varehuset. Det er ikke noe vi opplever hver dag, sier kommunikasjonsdirektør i XXL, Jan Christian Thommesen til VG onsdag ettermiddag.
Ringerikes Blad har fått bekreftet lokalt at varehuset holder åpent ut onsdagen.
Kart med ID 514317
Ingen personskader
Det er ikke meldt om personskader, verken hos fører og passasjer eller hos kunder eller ansatte i butikken. Men hendelsen har satt preg på arbeidsdagen.
– Etter forholdene står det bra til med de ansatte. Det er veldig bra det ikke var noen i området, sier Thommesen.
Her står bilen inne i butikken: – Dette kunne gått veldig galt
Midlertidig vegg
Varehuset vil også gjenåpne lørdag, som normalt.
– Vi jobber med å få på plass en midlertidig vegg og sikre området inntil vi har en permanent løsning på plass, sier kommunikasjonsdirektøren til VG.
Mercedes havnet i golfavdelingen. Se bildene!
Store kostnader
Det er AKA AS som eier bygget.
Administrerende direktør, Jane Gravbråten, anslar at det trolig vil ta 6–7 uker, og koste minst 500.000 kroner å bygge opp veggen.
Jane K. Gravbråten bio
Kjøretøyet som havnet i butikken, er tauet inn for tekniske undersøkelser. Politiet ble varslet om hendelsen klokken 12.31.
Hendelse Tag-reel