Forbipasserende oppdaget diesellekkasje: – Får ikke tak i eieren
Plus
Ved 15-tiden onsdag var politi og brannvesen utenfor en butikk på Hvervenmoen.
– Melding om en bil som lekker drivstoff på utsiden av et handlesenter. Kjøretøyet står parkert, skrev operasjonsleder Espen Reite i politiloggen.
Politiet på stedet forteller til Ringerikes Blad at det var en slange til dieseltanken som var løs. Det var forbipasserende som hadde sett at det lakk diesel rundt bilen og varslet nødetatene.
– Brannvesenet har stanset lekkasjen og foretar oppsamling av drivstofflekkasjen under bilen med absorberende middel. Det jobbes med varsling av bileier, opplyser Reite.
Politiet la igjen en lapp til bileier, som er en utenbys mann. Bilen er norsk.
Hendelse Tag-reel
🏷️ Extracted Entities (3)
Espen Reite
(person)
Hvervenmoen
(entity)
Tag
(entity)