Køkaos på E6 fredag
Trafikken må passere på veiskuldera på E6 ved Vestby og Skedsmo etter to kjedekollisjoner. Det er lange køer vegge steder.
Køkaos på E6 fredag
Det har vært køkaos flere steder i Oslo-området fredag ettermiddag.
Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.
Annonsørinnhold
De beste BlackMonth-tilbudene!
Mer om
à S / OSLO (Dagbladet): To kjedekollisjoner i Oslo-området skapte store utfordringer for trafikken fredag ettermiddag.
E6 ble stengt i sørgående retning ved Vestby, og i nordgående retning ved Skedsmo, som forårsaket svært lange køer begge steder.
Seinere utover ettermiddagen meldes det at veien er ryddet og åpnet for ferdsel som normalt.
Klokka 13.47 støtte tre biler sammen ved Vestby. Bilene har fått materielle skader, men ingen av de involverte er alvorlig skadd, melder politiet.
På vei ut av Oslo, ved Skedsmokorset, har det skjedd en kjedekollisjon i nordgående retning.
To personer kjøres til legevakt for sjekk med smerter i kroppen.
Køene strakk seg på det verste helt til Alnabru, over 15 kilometer fra ulykkesstedet.
Flere mindre hendelser på E6 forverret køsituasjonen. Et kjøretøy fikk stans i Nordbytunnelen ved Vinterbro, nord for kjedekollisjonen i Vestby, som skapte ytterligere utfordringer i trafikken.
Trafikkoperatør Barbro Evensen Venhagen ba bilister på stedet om å flytte seg for bergingsbiler på stedet og slippe dem fram.
Dagbladets reporter på stedet observerte flere tauebiler som haddde utfordringer med å komme seg forbi køen i sørgående retning, og måtte tute for å komme seg forbi trafikken.