Røper: Hadde usunt forhold til trening
Komikeren åpner om at han tidligere straffet seg selv med fysisk aktivitet.
Røper: Hadde usunt forhold til trening
Komikeren åpner om at han tidligere straffet seg selv med fysisk aktivitet.
Kort fortalt
«Fikk litt overtenning»
Annonsørinnhold
Vanvittige BlackWeek-tilbud
Trening som straff
- Trodde jeg var lesbisk
Lang pause
Røper skade
«500-klubben»
Flytter til Sveits
Mer om
Stian Blipp:
Sammendraget er laget av ChatGPT og godkjent av Dagbladet.
Den folkekjære komikeren og TV-profilen Stian Blipp (35) er gjest i den nyeste episoden av podkasten «Gukild & Johaug» med Emil Gukild (33) og Therese Johaug (37).
Her snakker han blant annet om at han ikke alltid har hatt et sunt forhold til trening.
For en ting er sikkert:
Stian Blipp trener en hel del.
I dag har komikeren et godt forhold til trening. Det er noe han nyter å drive med 97 prosent av tida.
Men slik har det ikke alltid vært.
Tidligere har han også brukt trening til å straffe seg selv. Hvis han for eksempel har levd usunt eller vært på byen, har han tvunget seg selv på treningssenteret dagen etter.
Det er de siste fem åra treningen har blitt noe han ønsker og søker.
- Det kan ikke være en straff fordi jeg har vært dårlig. Da kommer jeg ikke til å ha noe sunt forhold til det, sier han.
I dag er han sterkere enn noen gang.
Da Blipp gjestet «Lindmo» høsten 2022 åpnet han seg opp om hvordan han har slitt med depresjon og fikk panikkanfall på ferie med familien.
- Da jeg kom hjem fra ferie gikk jeg og trente, kom ut fra trening og gikk rett tilbake med et massivt panikkanfall, sa han i programmet.
Han var på det tidspunktet ikke klar over at det var et panikkanfall han hadde og forklarte at det føltes ut som et hjerteinfarkt.
- Fra den dagen er kroppen og hodet fullstendig i ruiner. Fullstendig, sa han på «Lindmo».
Det kom derfor i 2022 en pressemelding fra Stand Up Norge om at Blipp hadde vært åpen om å ha møtt veggen og gått på en smell, både fysisk og psykisk.
Herfra ble det sykmelding og en lang periode preget av total utmattelse, panikkanfall, angst og null søvn, forteller han i et intervju med TV 2 fra tidligere i år.
Komikeren ble sykmeldt i åtte måneder.
I 2025 ser situasjonen helt annerledes ut.
Humørsprederen har funnet tilbake til scenen, formen er på topp og han har som mål å være med i det som kalles «500-klubben».
Dette er en uoffisiell klubb hvor man til sammen i øvelsene knebøy, markløft og benkpress løfter 500 kg eller mer. Blipp avslører i podkasten at han er akkurat innenfor grensa på nåværende tidspunkt.
à holde seg motivert for treningen er han helt tydelig på at kommer fra barna.
- Motivasjonen kommer fra å kunne leke med dem, løpe fra dem og være aktiv i deres aktive liv, forteller han.
Stian Blipp har ikke svart på Dagbladets henvendelser i forbindelse med saken.