Rykket ut til brann på Navestad
Plus
Øst politidistrikt meldter klokka 13.58 torsdag ettermiddag at både politiet og brannvesenet var på vei etter melding om en brann i Navestadveien.
– Det brenner i en trafo. Brann og politi er på vei til stedet, meldte operasjonsleder Ronny Samuelsen i Øst politidistrikt.
En liten halvtime etter at brannen ble meldt, er faren avblåst.
– Det har vært en lysbue og litt røyk i forbindelse med dette. Det har gått over av seg selv og det har ikke vært noen innsats på stedet. Eiere har tatt over og følger opp videre, sier innsatsleder i politi, Peter Skogvang.
Brann beskriver også hendelsen som udramatisk.
– Det var kun utendørs, og det brenner ikke nå. Ingenting inne tok fyr, svarer Øst 110-sentralen til Sarpsborg Arbeiderblad.
Biografi Geir Bjørnstad
Sjekk disse videoene fra sa.no