Omfattende arbeid på Jernbanelokket ett år etter fallulykken
Plus
Gjerdene på Jernbanelokket skal skiftes ut.
Et års tid etter at 21 år gamle Eirik Hæve Holmefjord falt ned fra Jernbanelokket i Stavanger, er gjerdet han falt gjennom i ferd med å skiftes ut.
Eirik (21) var døden nær da han falt fra Jernbanelokket: – Shit, nå faller jeg
Det bekrefter daglig leder i Stavanger Parkeringsselskap, Christian Tønnevold, til RA Stavanger.
– Det er et omfattende og komplisert arbeid med mange ulike faggrupper; det er tog som går, høyspentledninger, sikring og så videre. Vi håper på å bli ferdige i starten av april, sier Tønnevold.
Det er satt opp gjerder med sort duk langs hele området, og gangveien er flyttet ut på parkeringsplassen over jernbanen.
Arbeidet begynte i slutten av forrige uke.
Det var klokken 03:45 natt til søndag 30. mars at politiet fikk melding om at en person hadde falt fra parkeringsplassen Jernbanelokket og ned på toglinjen. Et glassgjerde ble knust.
Åstedet ble stengt av og kriminalteknikere jobbet på stedet.
Christian Tønnevold i Stavanger Parkering sa til TV 2 at det aktuelle glassgjerdet, som er laget av tykt sikkerhetsglass, skulle tåle mye.
– Vi vet ikke hvordan dette skjedde, men det jobber politiet med å finne ut. Jeg har aldri før opplevd at noe slikt har skjedd, uttalte han noen timer etter hendelsen.
Sikrer stedet der mann falt fra Jernbanelokket: – En blåmandag
Falt ned på togskinnene: – Fremstår alvorlig
Etterforskning pågår etter fallulykke – midlertidig gjerde kan bli stående en stund til