- Jeg har sagt opp
Programlederen har sagt opp jobben etter 14 år.
Siri Avlesen-Østli (41)har sagt opp jobben i TV 2 etter 14 år. Det melder hun på Instagram.
«Plot twist! Jeg har sagt opp jobben!», skriver hun, og legger til:
«Noen ganger må man bare hoppe».
Avlesen-Østli er for tida å se som programleder i «The Voice».
Se dette innlegget på Instagram Et innlegg delt av Siri Nilminie Avlesen-Østli (@siriavlesen)
«Etter 14 år som fast ansatt i TV 2 har jeg nå sagt opp, og fra juli starter frilanslivet.»
Hun understreker at hun fortsetter som programleder i TV 2 på kontrakt, men ser fram til å ta på seg flere spennende oppdrag framover som konferanser og eventer.
Hun går også inn i stallen til managementet Plan B.
Avlesen-Østli ble først kjent for det norske folk våren 2012, da hun rapporterte fra rettssaken mot Anders Behring Breivik for VGTV. Tidligere har hun jobbet som reporter og anker i TV 2 Sporten, i nyhetsdesken til NRK og som anker for TV4 Gävledalarna i Sverige.
Hun har også vært å se i realityseriene «Kompani Lauritzen» og «Skal vi Danse» som blir sendt på TV 2.