Drakk øl bak rattet - nektet å blåse i alkometeret
Plus
En besøkende på et kjøpesenter ringte politiet etter å ha sett en sjåfør drikke øl bak rattet. Politiet rykket ut umiddelbart.
– En politipatrulje rykket til til et kjøpesenter i Sarpsborg etter en person hadde reagert på at en bilfører satt bak rattet på en bil og drakk øl. Bilen hadde kjørt fra stedet da politiet ankom, men patruljen påtraff bilføreren på egen bostedsadresse. Bilfører blir tatt med til legevakt for bevissikring, opplyser oppdragsleder hos politiet, Jimmy Pettersen.
Bilføreren var en kvinne i 30-årene fra Sarpsborg. Hun ønsket ikke å blåse i politiets alkometer på stedet og ble derfor tatt med til legevakten for bevissikring.
Etter mye om og men blåste kvinnen, og da viste resultate4t langt over lovlig verdi.
– Politiet oppretter straffesak og jourhavende jurist i Øst politidistrikt har besluttet førerkortbeslag, opplyser Pettersen.