Sjelden melding fra Stavanger: Politiet måtte sjekke to ganger at dette var sant
Plus
Uvanlig gladnyhet.
Forrige lørdag våknet Stavanger til melding om innbrudd i St. Olav.
En uke tidligere var slåsskamp på Fiskepiren, innbrudd og råkjøring i Eiganestunnelen en del av morgenpakken til politiet.
Men nå, i de første timene etter fredag den 13. mars, melder Sør-Vest politidistrikt følgende:
«Det har vært en rolig natt i distriktet.»
Hva i alle dager?
Politiet: – Ser rett og slett bra ut
– Det er nesten som jeg ikke tror det er sant?
– Nei, ikke jeg heller, sier operasjonsleder Helen Rygh Ims i Sør-Vest politidistrikt etter vaktbyttet med kollega Victor Fenne-Jensen.
– Jeg måtte sjekke med Victor om det faktisk hadde vært så rolig, men det hadde det, sier Ims.
– Og dette skjer til og med etter fredag den 13.?
– Ja, og det er hvert fall rart.
– Fantastisk?
– Ja, og så er det veldig få i arresten. Det ser rett og slett bra ut, sier Ims.
Noen var beruset i Vågen
Mens Stavanger tilsynelatende har sovet som en stein, har resten av verden duret på med sitt.
– Er dette et tegn på at verden går fremover?
– Mnja, jeg er redd for at vi ikke helt kan slå det fast ut fra en natt. Du kan jo skrive om noen bortvisninger, sier Ims
– Så det har faktisk skjedd noe?
– Det var en overstadig person på Skagen som nektet å gå, ja, vi har notert et par bortvisninger, men ellers helt fint.
– Det må jo være en deilig start på morgenkvisten?
– Ja, det er gledelig, og så får vi se hvordan dagen blir. Man vet jo aldri, sier Ims til RA Stavanger.
Tabelltipset: Her ligger løsningen på utfordringen, Viking!
Emilie (23) fikk gladmelding: – Ikke farlig å gå ut av sin egen komfortsone
Flere har tatt kontakt etter at Vetle og Kaja (23) sa de var på jakt etter nytt sted å bo: – Jeg ble litt overveldet
Video-reel