Butikk har stengt dørene – dette skjer videre på senteret til Kristine
Plus
Butikkeier måtte ta avgjørelsen om å stenge, men Kristine Bygland-Hansen røper endringer for kjøpesenteret hun er leder for.
Eieren bak butikken Skin Tonic på Kilden har meldt oppbud.
En kunngjøring fra Sør-Rogaland tingrett forteller at det er åpnet konkurs i boet til eieren, Face Me AS 3. mars.
Senterleder Kristine Bygland-Hansen bekrefter overfor RA Stavanger at butikken har stengt dørene etter at det ble meldt oppbud.
Butikken drev med detaljhandel innen kosmetikk og toalettartikler, og hadde siste åpningsdag 3. mars.
Advokat Kjersti Lunde er oppnevnt som bostyrer for konkursboet. Regnskapstallene for 2024 vitner om et negativt driftsresultat på minus 918.000 kroner.
Smartembed for https://www.proff.no/partnersolutions/proff/widgets/widget1/920936563?show_accounts=true&show_ratings=false&show_roles_shareholders=true&prefer_corporate=true&show_shareholders=false
Fikk stor konkurranse
Daglig leder av Skin Tonic, Elisabeth Strøm, forteller til RA Stavanger at avgjørelsen har vært en kamp mellom hjertet og hodet en stund.
– Kilden har vært mitt andre hjem, og jeg har jobbet der i 20 år, sier hun, og legger til at det var vanskelig å si at det ikke gikk å drive lenger.
På Instagram-kontoen til butikken skriver eieren blant annet:
– Så var en epoke over. Vi har de siste årene fått for stor konkurranse, og nå kunne vi ikke strekke oss lenger. Takk for handelen – men enda mer for praten, latteren og alle de små øyeblikkene i hverdagen. Flere av dere har gått fra å være kunder til å bli venner vi gleder oss til å møte igjen.
– Takk til byens deiligste kjøpesenter for mange gode år, godt samarbeid og gode minner. For oss har dette vært mer enn en butikk. Det har vært mennesker, møter og historier og vi er stolte av å ha fått være en liten del av hverdagen deres.
Ny butikk på plass
Nå har imidlertid en ny butikk flyttet inn i samme lokaler på kjøpesenteret.
– Autotech Varebørs har åpnet popup-butikk i lokalene til Skin Tonic, sier Bygland-Hansen.
Hun forteller videre at kjøpesenteret nå har 4 prosent ledige lokaler.
– Men vi jobber selvfølgelig mot å være fullt utleid. Vi jobber derfor stadig med potensielle nyheter, men per nå har vi ikke noe konkret ennå, sier hun.
– Samtidig jobber vi med å forberede den totale handelsopplevelsen.
Dette betyr blant annet at senteret vil få på plass et ammerom.
– Om kort tid får vi etablert ammerom på Kilden, sier senterlederen, og legger til:
– Dette har vært savnet og etterlyst blant kunder og ansatte.
Smartembed for https://www.rastavanger.no/api/graff/v1/component/enkel-biografi?id=403628
Video-reel