Ingrid (13) med brev til ordføreren
– Jeg kan faktisk ikke telle hvor mange fotballbaner vi har her i byen. Det som er lett å telle er antall hockeybaner, for det er nemlig null.
Ingrid (13) med brev til ordføreren
Du leser nå et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.
Kjære ordfører Trygve Grydeland
Denne vinteren har vi hatt fantastiske skøyteforhold i Molde by. Engasjerte foreldre har jobbet dugnad for å lage flotte skøytebaner på mange av byens skoler.
Ingrid Reite
Ingrid Reite kommer fra Molde, og er elev ved 7. trinn på Sellanrå skole.
Nå har byens barn og ungdommer, og også noen foreldre blitt skikkelig glad og flinke i hockey. Disse talentene må vi bevare like godt som de mange fotballtalentene. Jeg kan faktisk ikke telle hvor mange fotball-baner vi har her i byen. Det som er lett å telle er antall hockey-baner vi har, for det er nemlig null.
Vi har nettopp feiret at en fra Molde tok gull i OL. Kanskje finnes det en fremtidig gullvinner i hockey blant byens barn. Det får vi kanskje aldri vite hvis ikke det legges til rette for hockey-spilling året rundt. Jeg ber derfor om dere politikere kan undersøke mulighetene for en ishall her i byen.
Med vennelig hilsen Ingrid Reite (7. trinn Sellanrå skole)
Les også:
Vil du skrive i Unge Stemmer? Send e-post til ung@r-b.no
Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal