Debuten ble en fulltreffer: – Vi må gjøre det igjen
Plus
For aller første gang møtte bandet Turbine publikum. Og de vil ha mer!
Bassgarasjen i Hønefoss kultursenter ble rett og slett for liten - og innenfor veggene var det stappfullt og god stemning.
– Vi kunne lett ha solgt 100 billetter til, konstaterer Frode Finnes Larsen, som er en av musikerne i det ferske Hønefoss-bandet.
Fra scenen leverte de rock med trøkk, i form av coverlåter.
Nå går det mot nye Turbine-konserter i tida som kommer.
– Det var nærmest et krav om at vi skulle spille mer - og det skal vi!
Allsang
Når det skjer, er ikke klart, men bandmedlemmene gleder seg allerede.
– Det var veldig god stemning i salen, med allsang fra første låt, forteller Frode Finnes Larsen.
Turbine består av fem kamerater fra nordsida, og en nykommer fra sørsida av bybrua i form av vokalist Karoline Bækkevold. Nå blir det garantert nye øvelser. Og kanskje byr de på litt egenskrevet musikk etter hvert.
– Det er målet, sa de da de møtte Ringerikes Blad i forkant av konserten i Bassgarasjen.
– Ikke bare én konsert
Vokalist Karoline bekrefter at konserten ga mersmak.
– Det var ikke bare allsang fra første sang av; det var også allsang på sanger vi absolutt ikke ante det ville bli det på, sier hun.
Nå synes både hun og bandkollegene at de må på scenen igjen med det første.
– Vi må jo bruke dette til noe: Alt vi har øvet inn kan jo ikke bare være til én konsert!
Om noen vil booke Hønefoss-bandet, er de åpne for oppdrag. Og kanskje kan de spille på en litt større scene ved en senere anledning.
– Vi burde jo absolutt hatt det denne gangen, sier Karoline Bækkevold, som gleder seg til nye show med Turbine.
Her får du noen glimt fra konserten:
Se video: Turbine rocker i Hønefoss